All denna snön ...

Tänk vad vi håller på med den där snön!
Tänk så mycket energi av alla de slag vi faktiskt lägger på den!

Idag har jag skottat och gått med snöräven hos min mamma.
Igår skottade jag mina gångar till vedbod, magasin, torn och grind här hemma i Rådom.
I förrgår skottade jag taket och ovan nämda gångar.

Det slog mig att vi nog har mer tid att ta av på vintern jämfört med sommaren eftersom vi ju faktiskt har så mycket tid att lägga på snön. På sommaren finns det ju ingen snö. Tänk så mycket tid det egentligen borde bli över ...
Att klippa gräsmattan tar faktiskt inte lika mycket tid i anspråk som detta med snön gjort hittills i vinter!
Men så tänkte jag på att vi ju faktiskt tar oss tid att ligga på badstranden och bara ha det skönt på somrarna. Men å andra sidan så har vi ju alla vinteraktiviteter som skidåkning på längden och tvären och pulkorna och skotrarna och skridskorna så det kanske går på ett ut med strandtimmarna?

För att inte tala om hur mycket energi som faktiskt också går åt till att tala om snön, att beklaga sig över den och jämra sig eller varför inte att gruva sig för den innan den ens dykt upp - eller kanske snarare ner.

Det är både tur och synd att vi inte har en liten mätare där vi kan läsa av hur mycket energi vi som varelser egentligen gör av med på tankar, ord och gärningar.

Tänk goda tankar! Säg snälla saker! Gör goda gärningar!
Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0