Nu är jag klar med detta för i år!

Jag har nu under 3 veckor arbetat på mitt uthustak.
Först plocka bort eternitplattorna och köra dem på kärra med traktorn till återvinningen.
Två rejäla laddningar blev det! Sen var det bara att  riva bort det dåliga och byta ut delar av takkonstruktionen.
Sopa sticktak, spika ströläkt. SALA!
Måla och sätta lite vindskivor.
Tänka och fundera!
Spika bärläkt.
Spika bärläkt.
Spika bärläkt.
Pussla ihop 4 olika sorters pannor.

Mellan alla dessa moment var det väntan på att taket skulle torka efter regn, eller täcka och täcka av världens största pressenning.

Tack till:

Min morbror Kjell för de fina gamla tegelpannorna


Tomas för förklaringar och för att du bytte tak på Ingalunda
så att jag fick ta reda på teglet därifrån.


Micke som för några år sen hjälpte mig plocka av teglet på Ingalunda och nu lägga det hos mig.
Tack oxå för stöd och hjälp under helgerna.

TACK TILL ALLA FÖR ALL UPPMUNTRAN OCH ERA GLADA TILLROP!

Här kommer lite bilder. Kolla in märket efter handen som finns på baksidan av alla pannor!



Kommentarer
Postat av: Empan

Klar med detta för iår?? inte ska du väl göra takbytandet till en årlig tradition ;)

Det blev väldans fint tycker jag !

Imorrn kan jag inte delta på ert pyssel, då jag ska träffa BGF, och planera inför festen den 14e november du vet , våfflar hår och axelvaddar på !! :)

2009-10-12 @ 17:04:32
Postat av: Li

Nej, ingen årlig tradition men jag har ju bara gjort ena halvan nu i år, så nästa år lär jag ju va igång igen :)



Det låter bra med axelvaddfest, ser fram emot det!



Kram/Li

2009-10-12 @ 17:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0