november

Vädret styr världen i natten och här inne styr mina energier och elden som jag givit liv i spisen.
Det är så stor skilnad så man förstår inte hur min kraft kan leva innuti vädrets utan att påverka det också.
Tänk också vad mycket som egentligen kan försiggå bakom en människas glada leende.
Men det är inte sant förstås.
Jag påverkas av vädret även om jag har det varmt och ombonat
och sitter och myser med glögg och en god bok.
Jag hör ovädret och ser det mot fönsterrutorna och det ristar visst ett spår av oro
eller något annat i mitt inre hur mysigt det än sprakar från elden.
Eftersom jag inte är vädret kan jag inte uttala mig om huruvida det också påverkas av mig.
Om vi tar exemplet med den leende människan i uppror är jag däremot säker på att det finns spår åt båda hållen.
Vore det orimligt att tänka sig att det samma alltså också torde gälla för vädret?

Det var dessa tankar som väckte mitt intresse och min beslutsamhet att ta mitt eget liv på allvar.
Från och med nu var jag skaparen av mitt eget liv, och det fick konsekvenser.

Li

Kommentarer
Postat av: Empan

Vädret runt mig har inte påverkats alls av mig, för jag är oförskämt glad, och då brukar solen skina.

Däremot så kanske den har fastnat i en ond cirkel av mitt söndagshumör, vilket ofta är på botten. Så är det nog. Det har hängt sig på repeat, i vinkelvolten.

2009-11-30 @ 21:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0