retrohatt



Min farmor Maja hade en del tyger liggandes som hamnade hos mig i ungdomen. Då gillade jag inte tygerna och använde det som jag nu har gjot hatten i till att göra ett mönster till haremsbyxor som jag sydde mig två par när det begav sig. Jag såg förresten att haremsbyxor är tillbaks nu!
Nåväl, nu har i alla fall ett haremsbyxmönster alltså blivit sönderklippt och istället blivit denna underbara hatt.
Jag har fodrat den i svart med rester från en gubbväst som jag sydde i slöjden på högstadiet.
Jag bestämde mig för att pigga upp mig med att göra en hatt av lite tyg jag hade efter min farmor i mina gömmor.Jag känner mig upppiggad!  /Li

 (I Tyskland skriver man med tre "p" om det logiskt blir det i en sammansättning) Warum nicht?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0