Lives in the balance

Den här låten har jag haft på hjärnan sen igår trots att jag inte hört på den på kanske ett år. Den bara kom!
När jag gick på gymnasiet fanns det en skivaffär i Torsby som hette Skivbaren och låg i källaren där Cissi hade konditori när jag var liten och där hon alltid bjöd mig på Brysselkex, what ever ... ida ligger här en frisörsalong - alldeles bredvid Yderstigs Bildservice.

Där på Skivbaren 1990 eller så, köpte jag en LP med Jackson Browne - Lives in the balance.
Jag har lånat ut den och inte fått den tillbaks, men det spelar ingen roll för jag har ingen LP-spelare och idag finns Youtube och Spotify.
Här är youtubeadressen till låten och en talande video.

http://www.youtube.com/watch?v=jFowNFvmUxw


Hoppas att den fastnar på hjärnan hos er oxå eller i vart fall att ni fastnar för den.
Texten är träffande.

Kram/Li

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0