hej ... osv

Nu har jag varit vaken sedan halv sex i morse igen.
Det är otroligt härligt att vakna tidigt och känna sig lugn och släppa ut katten
och lägga sig igen en stund och känna tankarna vakna till liv.
Idag har jag redan tänkt så mycket bra, som jag inte hade tillgång till igår.

Jag har oxå dragit upp en riktning på hur Vintersagan fortsätter
och jag undrar om den verkligen blir en barnbok? Kanske blir den en saga för vuxna?

Snöflingor dalar i skenet från den nya hiskeliga orangea gatlyktan som de satte upp utanför mitt fönster för ungefär två månader sen. Den är säkert mer miljövänlig tröstar jag mig med.

Jag eldar och det är oxå orange och jag har min älsklingsstjärna i sovrumsfönstret och den är oxå orange -
vad ska jag säga? Det är väl helt enkelt inte färgen det är fel på och förmodligen är det inget fel alls, bara jag som har svårt att smälta att ännu en del av min landsbygdsidyll håller på att ätas upp av "utvecklingen".

Igår var jag i Fryksändekatedralen och såg på Lucia. Det fanns ett antal typ högstadieelever som visserligen sjöng fint men väldigt tyst och försiktigt, som förskrämt -Tänk om det blir lite falskt nånstans! Vad gör skolan med människors vilja, spontanitet och tro på sig själva? De mindre barnen som var med från kyrkans barnverksamhet sjöng för full hals, var och en i sin egen stämma utan hämningar och ibland i sin egen takt och på delvis olika verser samtidigt - jag blev rörd till tårar och känner hopp för livet och människan.

Här skulle jag aknske ha haft en bild men jag är rädd att den kanske säger mer än mina ord som inte ens är TUSEN och det vill vi ju inte.

/Li                                       P.S. Ni vet väl att det har vänt nu. Ja, att vi går mot ljusare tider...
lite sorgligt - kanske

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0